STAY AHEAD WITH CPS

Behoud de voorsprong en maximaliseer de uptime met Canon Professional Services

Wat is inbegrepen bij CPS?

De professionele productsupportservice die je helpt je bedrijf en apparatuur op koers te houden, ongeacht de obstakels.

*Alle voordelen zijn onderworpen aan de Gebruiksvoorwaarden

Snellere reparaties

We repareren je product binnen 2* werkdagen en bieden indien nodig een leenproduct*.

Regelmatig onderhoud

Reiniging en controles zijn inbegrepen in je abonnement.

Korting op elke reparatie

Tot 20%* korting op alle reparatiekosten.

Gratis verzending

Verzending op de volgende werkdag van en naar het reparatiecentrum.

Sessies voor organisaties met experts

Livesessies met advies en praktische tips van experts uit de branche.

Hoe werk het?

Snellere reparaties

Populaire professionele producten op de Fast Track-lijst kunnen binnen 2 tot 5 werkdagen worden gerepareerd, afhankelijk van je lidmaatschapsniveau. Als het langer duurt, bieden we een leenproduct zodat je door kunt blijven werken. En dat is nog niet alles: je reparatiekosten worden met 10-20% verlaagd.

Regelmatig onderhoud

Als je product normaal werkt en een grondige reiniging nodig heeft, bieden wij een breed scala aan onderhoudsservices die bij je lidmaatschap zijn inbegrepen. Elk lidmaatschapsjaar krijg je onderhoudstokens die gelijk staan aan wat je voor CPS hebt betaald. Als je service nodig hebt, log je in bij je account en geef je je tokens uit.

Gratis verzending

Telkens wanneer je een reparatie of service nodig hebt, selecteer je Spoedverzending als je ons je product stuurt. De volgende werkdag gaan wij er meteen mee aan de slag. Vergeet niet je CPS Priority-label te printen en bij te voegen zodat we weten dat jij het bent.

Sessies voor organisaties met experts

We organiseren regelmatig besloten live webinars voor CPS-leden met experts om praktische tips te geven en vragen live te beantwoorden. Juridische zaken, boekhouding, marketing, management van medewerkers en meer komen allemaal aan bod.

Ik wil gewoon even kwijt dat het CPS-programma geweldig is voor professionals zoals ik!

De service en adviezen die ik van jullie afdeling heb gekregen, waren echt heel goed."

Wat is het juiste niveau voor mij?

Lidmaatschap voor kleine en middelgrote organisaties

Meest geschikt voor freelancers en kleine tot middelgrote organisaties.

Kosten voor één jaar

€ 100 excl. Btw
€ 200 excl. btw
€ 350 excl. btw

Snelle reparaties met Fast Track voor EOS en lenzen

5 dagen
3 dagen
2 dagen

Snelle reparaties met Fast Track voor video- en cinemacamera's

5 dagen
5 dagen
5 dagen

Leenproducten

Alleen reparaties, Platina via Priority Support

Nee
Op verzoek als de servicetijd is overschreden
Op aanvraag

Servicekorting

Geldt voor alle services en reparaties.

10%
15%
20%

Onderhoudsservicevergoeding

Ingewisseld in tokens, geldt voor services tegen de volle prijs.

100 tokens
200 tokens
300 tokens

Ongelimiteerde verzending

Volgende werkdag

Inbegrepen
Inbegrepen
Inbegrepen

CPS Priority-helpdesk

Ja
Ja
Ja

CPS community-voordelen

- Zakelijke webinars - Exclusieve promoties voor leden - Professionele community - Welkomstpakket

Ja
Ja
Ja

Overweeg je een zakelijk lidmaatschap?

Vraag ons hoe CPS je organisatie kan ondersteunen met zakelijke pakketten.

Abonnementen voor grote ondernemingen

Voor middelgrote en grote organisaties die 25 tot 250 stuks apparatuur bezitten.

Kosten voor één jaar

€ 1000 excl. Btw
€ 3000 excl. btw
€ 5000 excl. btw

Kosten voor twee jaar

5% korting voor meerdere jaren

€ 1900 excl. Btw
€ 5700 excl. btw
€ 9500 excl. btw

Kosten voor drie jaar

10% korting voor meerdere jaren

€ 2700 excl. Btw
€ 8100 excl. btw
€ 13500 excl. btw

Snelle reparaties met Fast Track voor EOS en lenzen

3 dagen
3 dagen
3 dagen

Snelle reparaties met Fast Track voor video- en cinemacamera's

5 dagen
5 dagen
5 dagen

Leenproducten

Enkel reparaties

Op verzoek als de servicetijd is overschreden
Op verzoek als de servicetijd is overschreden
Op verzoek als de servicetijd is overschreden

Servicekorting

Geldt voor alle services en reparaties.

20%
20%
20%

Onderhoudsservicevergoeding

Ingewisseld in tokens, geldt voor services tegen de volle prijs.

1000 tokens
2000 tokens
3000 tokens

Onderhoudsdag op locatie

Aanvraag via Priority Support

0
1
2

Ongelimiteerde verzending

Volgende werkdag

Inbegrepen
Inbegrepen
Inbegrepen

CPS Priority-helpdesk

Ja
Ja
Ja

Producttraining voor technische vaardigheden

Ja
Ja
Ja

CPS-communityvoordelen

- Zakelijke webinars - Exclusieve promoties voor leden - Professionele community

Ja
Ja
Ja

Tijdens een shoot stopte mijn camera er ineens mee. Gelukkig had ik een tweede camera bij me waarmee ik de shoot kon afmaken. Daarna heb ik mijn camera naar CPS gestuurd, waar de technici het probleem konden vaststellen en verhelpen. Ook gaven ze me waardevol onderhoudsadvies voor de toekomst. De camera is weer als nieuw! "

Maak een zakelijk account aan

Registreer en valideer je bedrijf om een Canon Business-ID te ontvangen en deel de uitnodiging met je team zodat meerdere gebruikers toegang kunnen krijgen.

Registreer je product

Registreer en valideer je Canon-kit: hoe meer producten je registreert, hoe meer punten je verdient. Vanaf 500 punten kun je een lidmaatschap nemen.

Kies je abonnement

Kies een abonnement dat voldoet aan de behoeften van je organisatie op basis van je geregistreerde apparatuur.

Aanmelden

Zodra je een abonnement hebt afgesloten, sturen we je een btw-factuur voor je gekozen abonnement. Haal meteen alles uit je CPS-lidmaatschap.

Exclusieve CPS-voordelen en -promoties

Volgende zakelijke webinar

In onze volgende sessie wordt uitgelegd hoe je sociale media voor jou en je organisatie kunt laten werken. Je ziet de exclusieve uitnodiging vanzelf verschijnen.

Partnerschapskortingen

Bespaar tot 25%* op geselecteerde producten, waaronder SanDisk Extreme PRO® SD- en CFexpress™-kaarten, en 15% op het gehele SanDisk®-productassortiment.

25% korting op geselecteerde Adobe-producten

Met een CPS-lidmaatschap krijg je een exclusieve korting van 25% op een lidmaatschap van 12 maanden op geselecteerde Adobe Pro-producten. Wissel de korting in het gedeelte Voordelen en aanbiedingen van je Business-account in.

De efficiëntie van je organisatie verhogen

Maak indruk op je klanten met de nieuwste professionele galerijleveringsservice. Bied klanten een geweldige ervaring met deze interactieve tool.
Probeer de eerste maand gratis uit en upgrade daarna.

Handleidingen

Aanmelden bij een Business-account en CPS

Een beknopte handleiding voor het gebruik van een Business-account en CPS.

PDF downloaden

Aanmelden bij CPS

Stapsgewijze instructies voor het activeren van een CPS-lidmaatschap.

PDF downloaden

Een reparatie- of serviceaanvraag indienen

Stapsgewijze instructies voor het maken van een reparatie- of onderhoudsaanvraag.

PDF downloaden

CPS beheren

Raadpleeg de richtlijnen voor het wijzigen of opzeggen van je lidmaatschap.

PDF downloaden

CPS betalen

Handleiding voor betalingsopties en het bijwerken van je kaartgegevens.

PDF downloaden

Een Business-account maken

Bekijk onze beknopte videohandleiding over het maken en gebruiken van een Canon Business-account.

Aanmelden bij CPS

Bekijk onze beknopte videohandleiding over het activeren en beheren van je CPS-lidmaatschap.

Heb je hulp nodig?

Neem contact met ons op via CPS Priority Support
+3226200608 of cpschange@canon-europe.com

Veelgestelde vragen

  • CPS is een uitgebreid supportprogramma dat professionals en organisaties helpt hun Canon-apparatuur in goede staat te houden met regelmatig onderhoud en snellere reparaties. Het CPS-lidmaatschap wordt jaarlijks betaald en is beschikbaar in verschillende niveaus voor zelfstandige ondernemers en kleine en middelgrote organisaties. Daarnaast worden er zakelijke pakketten aangeboden voor grotere organisaties. Meerdere medewerkers binnen dezelfde organisatie hebben tegelijkertijd toegang tot de voordelen en support van Canon Professional Services.

  • CPS is beschikbaar voor iedereen die als organisatie is geregistreerd en voor elk bedrijf dat Canon-apparatuur gebruikt om afbeeldingen te creëren, van professionele foto- en videografen tot creators en producenten in organisaties van eender welke grootte.

  • Klanten moeten een Canon Business-account maken en alle Canon-producten van hun organisatie registreren. Zodra de producten zijn geregistreerd en punten zijn toegewezen, kunnen de lidmaatschapspakketten die van toepassing zijn worden aangeschaft.

  • Meld je aan en voeg producten toe om erachter te komen hoeveel punten jouw kit waard is. Je hoeft de registratie niet te voltooien om te zien hoeveel punten je apparatuur waard is. Je kunt later terugkomen en de registratie afronden om je punten te ontvangen. Je kunt ook een voorbeeld van een kitbag bekijken in onze tabel met voordelen.

  • Producten die samen bijvoorbeeld in aanmerking komen voor CPS Zilver zijn: een EOS R6 Mark II met 230 punten, een RF 24-70MM F/2.8L IS USM met 200 punten en een RF 50MM F/1.2L USM met 200 punten. Een CPS Goud-kitbag zou bijvoorbeeld het volgende kunnen bevatten: een EOS R5 Mark II met 350 punten, een RF 70-200MM F2.8 L IS USM met 225 punten, een RF 50MM F/1.2L USM met 200 punten, een RF 28-70MM F/2.8 IS STM met 105 punten, een Battery Grip BG-R10 met 30 punten en een SPEEDLITE EL-1 met 95 punten. Een CPS Platina-kitbag zou bijvoorbeeld het volgende kunnen bevatten: een EOS R3 met 480 punten, een RF 100-300MM F/2.8 L IS USM met 500 punten, een RF 50MM F/1.2L USM met 200 punten, een RF 15-35MM F/2.8 L IS USM met 200 punten, een imagePROGRAF PRO-2100 met 310 punten en een EF-EOS R-adapter met 10 punten.

  • Je hebt minimaal 500 punten nodig om in aanmerking te komen voor een CPS Zilver-lidmaatschap en er is geen maximumaantal punten dat je kunt krijgen. Hoe meer punten je hebt, hoe meer CPS-niveaus in aanmerking komen. Met 2000 punten kun je bijvoorbeeld kiezen tussen Platina, Goud en Zilver. Als je nog steeds snelle reparaties nodig hebt, maar wel 3 of 5 werkdagen kunt wachten, kun je kiezen voor Zilver of Goud. Houd er rekening mee dat Goud geen extra leenvoordelen biedt.

  • Meer dan 3000 Canon-producten kunnen worden geregistreerd, inclusief het merendeel van onze camera's, lenzen, printers en zelfs accessoires. Vergeet niet om zowel oude als nieuwe apparatuur toe te voegen. Ook voor Canon-producten die je in een ander land hebt gekocht, kun je punten ontvangen.

  • Punten worden in het grijs weergegeven wanneer er details ontbreken en een product niet volledig is geregistreerd. Bewerk je productregistratie en vul alle details in (serienummer, land van aankoop, datum van aankoop en winkel van aankoop). Punten worden vervolgens gevalideerd en dragen bij aan je lidmaatschapsniveau.

  • CPS is uitgegroeid tot een speciale resource voor professionals en organisaties, met unieke nieuwe voordelen om je organisatie te beschermen tegen onverwachte gebeurtenissen, zodat jij en je team zich kunnen richten op het werk. Mensen met een Canon Business-account hebben toegang tot functies voor meerdere gebruikers, zakelijke betalingsvoorwaarden, nettoprijzen (excl. btw, indien van toepassing) en toegang tot services die alleen voor organisaties gelden. Raadpleeg de pagina met veelgestelde vragen voor meer informatie.

  • Nee, je hoeft je producten niet opnieuw te registreren. Vermeld tijdens de registratie van je Canon Business-account je oude CPS-e-mailadres bij stap 4 van het gedeelte Bedrijfsgegevens. Je producten kunnen dan worden gemigreerd naar je nieuwe Canon Business-account.

  • Wij helpen je met de bulkupload van je producten.
    Neem contact op met CPS Priority Support om een sjabloon te ontvangen die je kunt invullen en terugsturen. De upload kan enkele werkdagen duren. We laten het je weten als alle producten zijn geüpload.

  • Ja, je CPS-lidmaatschapsnummer wordt gewijzigd als je je aanmeldt voor een CPS-abonnement. Dit nummer blijft wel elk jaar hetzelfde als je je abonnement verlengt.

  • België, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slowakije, Spanje (alleen vasteland), Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk (alleen vasteland), Zweden en Zwitserland.

  • De lidmaatschapskosten worden vooraf in rekening gebracht wanneer je je abonneert. Je kunt betalen met een creditcard of via bankoverschrijving voor de betalingsdatum die staat aangegeven op de btw-factuur.

  • Aangezien je CPS-lidmaatschap een zakelijke service is, wordt er een factuur met een betalingstermijn van 30 dagen verstrekt. Als je ervoor hebt gekozen om per kaart te betalen, wordt je kaart op de dag van het abonnement geautoriseerd (waarbij een nultransactie op je kaartoverzicht wordt weergegeven) en wordt de werkelijke betaling op de vervaldatum uitgevoerd, normaal gesproken 30 dagen later.

  • Bankgegevens worden bovenaan je CPS-factuur weergegeven.

  • Neem contact met ons op via CPS Priority Support.

  • Nee, je CPS-lidmaatschap kan niet tijdelijk worden stopgezet.

  • Je CPS-lidmaatschap wordt automatisch verlengd voor hetzelfde lidmaatschapsniveau aan het einde van de abonnementsperiode, tenzij je je voorkeuren voor automatisch verlengen vóór het einde van je huidige abonnementsperiode wijzigt.
    Raadpleeg de handleiding voor het bijwerken van je lidmaatschapstermijn in het gedeelte Handleidingen op de internetpagina.

  • Je kunt op elk gewenst moment een upgrade of downgrade van je lidmaatschapsniveau aanvragen in het gedeelte Mijn abonnementen in je Business-account. De wijzigingen worden pas toegepast op je volgende abonnementsperiode. Als je abonnement bijvoorbeeld is ingegaan op 15 januari 2025 en je vraagt op 3 oktober 2025 een upgrade of downgrade van je niveau aan, dan wordt het abonnementsniveau op 15 januari 2026 gewijzigd.
    Let op: als je je CPS-lidmaatschapsniveau wilt upgraden, heb je het vereiste aantal productpunten nodig om in aanmerking te komen voor het desbetreffende niveau.

  • Als je je abonnement wilt opzeggen, kun je dit doen op de abonnementspagina van je Business-account of door de relevante handleiding raadplegen. Je abonnement wordt aan het einde van je factureringsperiode geannuleerd. Als je abonnement bijvoorbeeld is ingegaan op 15 januari 2025 en je het op 3 oktober 2025 opzegt, dan wordt je abonnement niet automatisch verlengd en verloopt het op 15 januari 2026. Je houdt toegang tot je CPS-lidmaatschapsabonnement en kunt nog gebruikmaken van alle voordelen tot het einde van je huidige factureringsperiode.

  • De digitale CPS-ledenkaart kan worden gedownload via de welkomstmail.

  • Veel van onze Canon-producten komen in aanmerking voor snelle service bij PSC's. Bekijk HIER de volledige lijst. Als een van je producten in aanmerking komt voor Fast Track, wordt dit vermeld in je kitbag voor elk product. De servicetijd is afhankelijk van je CPS-lidmaatschapsniveau. Met CPS Platina kom je bijvoorbeeld in aanmerking voor een reparatietijd van twee werkdagen.
    Er kunnen maximaal drie producten per lid tegelijk worden behandeld via Fast Track. Ter vergelijking: de standaard servicetijd voor niet-CPS-producten is ongeveer tien dagen.

  • De beoogde servicetijden zijn gebaseerd op werkdagen (d.w.z. dagen die niet in het weekend, op door Canon gehanteerde feestdagen en in periodes vallen waarbij er geen beschikbaarheid is vanwege omstandigheden buiten de macht van Canon) en worden geacht in te gaan op de werkdag na ontvangst van het product door het Canon PSC en te eindigen op de dag waarop het product klaar is om het Canon PSC te verlaten. Niet inbegrepen is de duur van transport (van of naar het Canon PSC) of de tijd die verstrijkt met wachten op informatie van de klant (zoals ontbrekende documentatie) of een beslissing van de klant (zoals aanvaarding van de offerte voor tijd en kosten voor reparaties of services die in rekening worden gebracht).

  • Een CPS-lid met een actief CPS Platina-abonnement kan een leenproduct aanvragen nadat een reparatie is geregistreerd. Vraag je leenproduct aan door contact op te nemen met CPS Priority Support. Het leenproduct wordt alleen aangeboden voor Fast Track-producten, afhankelijk van beschikbaarheid. We streven ernaar het leenproduct op dezelfde dag te verzenden als de aanvraag op een werkdag vóór 12:00 uur CET is ontvangen.

  • De snelste doorlooptijd voor alle videoproducten (Cinema EOS en X-serie) is vijf dagen. Dit komt door de complexiteit van reparaties en de beschikbaarheid van onderdelen. Als de reparatie meer dan vijf dagen in beslag neemt, hebben Goud- en Platina-leden recht op een uitleenproduct.

  • Je onderhoudsvergoeding is opgenomen in je CPS-lidmaatschapsniveau. Je vergoeding kan worden gebruikt voor de belangrijkste onderhoudsservices van Canon die je worden aangeboden door onze Canon Professional Service-centra ('PSC's') in Europa met vestigingen in Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden.

    Er is sprake van routine-onderhoud als je product normaal werkt, zonder storingen, en reiniging en controle nodig heeft.
    Bekijk HIER de volledige lijst met services.

    Deze vergoeding kan niet worden gebruikt voor andere soorten services, zoals upgrades of reparaties.

  • Onderhoudstokens zijn een virtuele valuta en kunnen worden uitgegeven aan de belangrijkste onderhoudsservices in een van onze PSC's in Europa.
    Het aantal tokens is gelijk aan de kosten van je jaarlijkse CPS-lidmaatschap. CPS Zilver kost bijvoorbeeld € 100 en dit lidmaatschapsniveau bevat 100 tokens.
    Tokens kunnen worden ingewisseld bij het indienen van een serviceaanvraag.
    Als het reinigen en controleren van een sensor bijvoorbeeld € 50 kost, kan een CPS-lid ongeveer 50 tokens gebruiken in plaats van met geld te betalen. Raadpleeg de handleiding voor stapsgewijze instructies.
    Tokens zijn geldig gedurende het hele abonnementsjaar en kunnen niet worden meegenomen naar het volgende jaar.

  • Onderhoudstokens kunnen voor elk van deze services worden gebruikt.

    Je aantal tokens is gelijk aan de kosten van je jaarlijkse CPS-lidmaatschap. CPS Platina kost bijvoorbeeld € 350 per jaar en het lid ontvangt 350 tokens. Als het reinigen en controleren van een sensor € 50 kost, kan een CPS-lid ongeveer 50 tokens gebruiken in plaats van met geld te betalen. Een CPS Platina-jaarlidmaatschap dekt gemiddeld twee sensorreinigingen en -controles, één EOS Standard-service en één L-lens-standaardservice. Deze services kunnen op verschillende manieren worden gecombineerd.

  • Net als bij CPS Platina bevatten Corporate-pakketten een onderhoudsvergoeding die op dezelfde manier voor elk van deze services kan worden gebruikt. De niveaus Corporate A en B omvatten echter ook het voordeel van een onderhoudsdag op locatie, die een deel van de tokens inneemt.

  • Canon-technici bezoeken je locatie om producten te reinigen en te onderhouden die in aanmerking komen voor Fast Track-servicetijd. Dit is één bezoek van acht (8) uur waarop één (1) technicus onderhoud uitvoert voor maximaal zevenentwintig (27) spiegelreflex- en systeemcameraproducten, of drieëndertig (33) EF-/RF-lensproducten, of drieëndertig (33) videocameraproducten, of twintig (20) Cinema EOS-producten. Boek het bezoek 60 dagen van tevoren door contact op te nemen met je CPS Priority-helpdesk.

  • Nee, CPS biedt een veel breder bereik. Een volledig betaald CPS-lidmaatschap is geldig in al deze landen: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje (alleen vasteland), Tsjechië, Letland, Litouwen, Estland, het Verenigd Koninkrijk (alleen vasteland), Zweden en Zwitserland.
    CPS-voordelen kunnen worden ingewisseld in een van onze Canon Professional Service-centra in Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden.
    Als je bijvoorbeeld in Duitsland bent gevestigd maar een project in Italië hebt en je camera moet worden gerepareerd, kun je deze laten repareren in ons Italiaanse reparatiecentrum. Maar als het beter uitkomt om de camera terug te sturen naar Duitsland, kan dat ook.

  • Helaas niet. CPS-voordelen kunnen alleen worden ingewisseld bij Canon Professional Service-centra ('PSC') in Europa met vestigingen in Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden. Onbeperkte levering op de volgende werkdag is inbegrepen bij je CPS-lidmaatschap om ervoor te zorgen dat je product zo snel mogelijk bij ons aankomt.

  • CPS wordt afzonderlijk uitgevoerd binnen de verschillende wereldregio's. CPS-klanten buiten Europa komen met een geldige CPS-lidmaatschapskaart echter in aanmerking voor sommige services bij Canon EMEA-faciliteiten en -evenementen. Houd er rekening mee dat voordelen van je thuisland mogelijk niet van toepassing zijn voor EMEA.

  • Neem contact met ons op via business.account@canon-europe.com om de gegevens van je Business-account bij te werken.

Wellicht vind je dit ook interessant

Verhalen van profs

Inspirerende verhalen van de beste fotografen en filmmakers ter wereld.

Onderhoud, upgrades en reparaties

Deskundige services om je apparatuur perfect te laten werken, te repareren en de beeldprestaties te verbeteren.

Canon Business-account

Een Business-account is toegankelijk voor elke persoon die is geregistreerd als bedrijf of voor elk bedrijf dat Canon-apparatuur gebruikt.